Ponta a declarat joi, că speră ca în acest an să se poată realiza licitaţia pentru tronsonul Sebeş-Câmpia Turzii pentru a lega Clujul de autostrada Arad-Sibiu, în contexul în care guvernul a reziliat contractul cu Bechtel iar acest traseu este acum “liber de orice alte obligaţii”.
Respectivul tronson ar reprezenta practic o punte între A1 şi A3, deşi ambele autostrăzi sunt în continuare în lucru, iar unele porţiuni nu au fost nici măcar licitate.
Afirmaţia premierului vine după ce, miercuri seară, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, a anunţat că a fost reziliat contractul cu Bechtel privind construcţia Autostrăzii Transilvania.
"Ministrul Şova a informat, aseară târziu, referitor la încheierea negocierilor şi semnarea acordului, de fapt, de reziliere. Nu e vorba nici de un miliard, cum spunea un fost ministru, nici de 500 de milioane, cum spunea un alt fost ministru, deci înseamnă că am avut miniştri cam slabi, care nu prea ştiau să se uite prin contracte. E vorba de 30 de milioane plus TVA. În acest fel, putem practic - şi avem tot traseul liber de orice alte obligaţii - putem să gândim strategia pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere pe toată zona Ardealului. De altfel, chiar în acest an sper să putem licita segmentul Sebeş-Câmpia Turzii, deci practic să legăm Clujul de autostrada Arad-Sibiu, după care putem, fie din fonduri europene, fie în parteneriat public privat, să continuăm vechiul traseu spre Suplacul-de-Barcău şi în jos, spre Sighişoara", a spus Ponta.
Ponta a declarat joi, că speră ca în acest an să se poată realiza licitaţia pentru tronsonul Sebeş-Câmpia Turzii pentru a lega Clujul de autostrada Arad-Sibiu, în contexul în care guvernul a reziliat contractul cu Bechtel iar acest traseu este acum “liber de orice alte obligaţii”.
Respecti