Air France România a adus în premiera la Bucureşti colecţia de uniforme vintage a companiei. Istoria tuturor variantelor de uniforme pentru însoţitorii de bord din anii ’30 până în prezent a fost prezentată de Ovidiu Buta şi Dana Rogoz. Printre acestea, s-au numărat uniforme semnate de Christian Dior, Balenciaga, Nina Ricci, Carven, sau Christian Lacroix.
De la începutul zborurilor, din anii ’30, până în prezent, evoluţia uniformelor însoţitoarelor de bord a scris o parte importantă din istoria modei. De la costume inspirate din uniformele militare pentru bărbaţi şi stewardese îmbrăcate în asistente medicale, moda a evoluat odată cu tehnologia aparatelor de zbor.
La început, uniformele erau menite să fie practice, comode, rezistente, dar mai ales, să transforme însoţitorul de bord într-o persoană demnă de încrederea pasagerului. Uniformele, formate din berete şi pelerine, nu avea nicio legătură cu moda.
La sfârşitul anilor ’20, companiile aeriene şi-au transformat avioanele în baruri şi în restaurante luxoase. Air France a apelat, de exemplu, la foşti angajaţi ai hotelurilor de lux. Momentul coincide cu apariţia primelor uniforme, care combinau stilul militar cu cel al barmanilor din localurile de lux.
Au existat două versiuni: albă (jachetă cu guler înalt, pantaloni şi pălărie) şi bleumarin (pantaloni, jachetă cu două rânduri de nasturi, peste o camăşă albă cu guler „aripă”, papion negru şi pălărie). Termenul „steward” a fost folosit în 1938, introducând noua profesie.
Zece ani mai târziu a fost „raţionalizat” codul uniformei, fără prea mari schimbări estetice, totuşi. Cerinţa imperială era ca uniforma să fie „impecabilă” tot timpul. Casa de modă Georgette Renal a creat costumul în două piese, fără să revoluţioneze piaţa din acea vreme.
Trecerea la eleganţa constumelor a avut loc în 1951, când s-a renunţat la aerul mil