Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, a anunţat ieri că a fost reziliat contractul cu Bechtel. În 10 ani, firma americană a realizat 52 de kilometri de autostradă şi a încasat 27 de milioane de euro pentru fiecare kilometru. Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, a anunţat ieri că a fost reziliat contractul cu Bechtel. În 10 ani, firma americană a realizat 52 de kilometri de autostradă şi a încasat 27 de milioane de euro pentru fiecare kilometru.
În anul 2003, guvernul Năstase a atribuit firmei americane Bechtel, fără licitaţie, contractul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe o lungime de 415 kilometri. Această autostradă s-a dovedit o a doua baladă a Meşterului Manole - “ziua ce zidea, noaptea se surpa” - deoarece lucrările înaintau foarte greu, deşi banii de la buget curgeau gârlă înspre acest proiect.
Faptul că americanii încasau sume considerabile fără să facă nimic a declanşat nenumărate scandaluri. Dar de fiecare dată când se cereau explicaţii, fie din partea opiniei publice, fie din partea parlamentarilor, miniştrii de resort dădeau, implacabil, un singur răspuns: nu se pot furniza date din contract deoarece acesta are clauze de confidenţialitate.
Mai mult, Anca Boagiu a menţionat în 2011, pe când era ministru al transporturilor, că în baza unei clauze din contract, Bechtel încasa un milion de euro pe lună, indiferent de volumul muncii prestate. Adică, “timpul trece, leafa merge, noi muncim cu spor!”
Una peste alta, firma americană a primit, până acum, 1,4 miliarde de euro pentru cei 52 de kilometri de autostradă predaţi - adică 27 de milioane de euro pentru fiecare kilometru. Asta în condiţiile în care în Occident kilometrul de autostradă costă, în medie, 4 milioane de euro.
În fine, Dan Şova (foto) a anunţat, miercuri seară, terminarea contractului cu firma americană, Guvernul