Qashqai, cel mai important motor de vânzări Nissan pe segmentul crossoverelor din Europa, va ajunge din 2014 la a doua generaţie. Pe lângă modelul normal aşteptat să debuteze în toamnă la IAA Frankfurt 2013, crossoverul japonez compact va păstra şi varianta Qashqai +2, caroserie ce oferă două locuri în plus şi câţiva litri adiţional la volumul portbagajului.
Vizual, Qashqai 2014 va adopta partea frontală a conceptului Nissan Hi-Cross, adică logo-ul Nissan va trona în interiorul unui trapez inversat cu margini cromate, linii ce imită în oglindă, la o scară mai redusă, decupajul cu faguri a părţii inferioare a spoilerului.
Ca dimensiuni, măsurile actualei generaţii cu ampatament normal (4.330 mm lungime, 1.780 mm lăţime şi 1.615 mm înălţime) vor cunoaşte un uşor salt înainte, noul model urmând a fi cu câţiva centimetri mai lung (în jur de 4,40 metri) şi mai lat (1,83 metri). Versiunea Qashqai Plus 2 (Lxlxh: 4.544 mm, 1.780 mm, 1.645 mm) va păstra ecartul de gabarit, oferind un concept de 5+2 locuri, suplimentul de două locuri regăsindu-se pe un al treilea rând de scaune. Habitabilitatea celor doi pasageri exilaţi în planul trei pe cele două scaune decupate din portbagaj va fi însă ceva mai bună ca la prima generaţie. Chiar şi în forma cu ampatament şi consolă spate elongate, Qashqai 2014 se va poziţiona într-o marjă de siguranţă sub viitorul Nissan X-Trail 2014 (4.660mm lungime, 1.670 mm înălţime şi 2.780 mm ampatament), evitându-se astfel o posibilă canibalizare a celor două SUV-uri în cadrul aceleiaşi mărci.
Modelul Nissan Qasqai 2014 va fi fabricat pe noua platformă modulară Renault-Nissan, structură de bază adaptată modelelor medii precum viitorul Megane ori X-Trail. La un an după lansare, din 2015 va sosi în showroomurile din Europa şi Plug-In Hybrid-ul Qashqai, versiune verde ce va avea emisii record de doar 50 grame CO2 la km. Asemenea primei gene