Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a declarat miercuri seara că a fost reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania.
Plecarea Bechtel costă însă scump statul român, care va trebui să plătească despăgubiri de 37,2 mil. euro şi datorii de 50 mil. euro.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
Ministrul Dan Şova a mai spus că singura posibilitate pentru continuarea proiectului este parteneriatul public-privat sau concesiunea, adăugând că probabil va fi utilizată a doua variantă.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a declarat miercuri seara că a fost reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania.
Plecarea Bechtel costă însă scump statul român, care va trebui să plătească despăgubiri de 37,2 mil. euro şi datorii de 50 mil. euro.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
Ministrul Dan Şova a mai spus că singura posibilitate pentru continuarea proiectului este