Studenţii din ultimul an de la Autovehicule Rutiere de la Facultatea de Inginerie Mecanică, Industrială şi Maritimă din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa îşi vor prezenta noile proiecte inedite, aşa cum ne-au obişnuit în fiecare an.
Sub genericul „Primăvara Automobilului Constănţean“, în acest an, viitorii ingineri rutieri au gândit şi au realizat, cu sprijinul îndrumătorilor de la catedră, două prototipuri care au toate şansele să fie văzute cândva în trafic.
Primul automobil îl reprezintă o dorinţă mai veche a studenţilor constănţeni de a se implica în realizarea unui kit destinat deplasării în condiţii de zăpadă şi viscol cu un autoturism de serie. După ce au analizat în detaliu ideile îndrăzneţe ale promoţiilor anterioare, ei au optat în acest an pentru a sparge gheaţa, propunând un experiment original.
Coordonatorul echipelor de studenţi, prof.univ.dr. Laurenţiu Manea, explică în ce constau şi care este legătura dintre cele două inovaţii.
„ŞenilAR-polAR 1 încearcă să învingă munţii în suita kiturilor deja realizate cu care, folosind acelaşi tip de automobilism obişnuit, au traversat marea cu Nemo sau au legănat vise acompaniaţi de glasul roţilor de tren cu TrenD. Ei nu au renunţat la dinamicitatea lui SmARty de anul trecut, simulând parcursul inginereşte întâi pe standul de motor StandARm şi apoi pe calea virtuală cu SymulAR.
Problema economicităţii au rezolvat-o prin propunerile multi carburant promovate de Trio sau au folosit din plin experienţa propulsiei electrice căpătată promovând variantele Eco, Hy şi zAR.
Totul a fost dublat de siguranţa în acţiunile experimentului de ambulanţă low-cost SalvAR, iar certitudinea deplasărilor acvatice a fost punctată de MixtRA. Pentru a-şi afirma inginereşte tinereţea şi-au pus speranţa în propriile puteri şi în briza mării atunci când au gândit şi au creat BrizAR-ul.
Al d