UPDATE: Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) a anunţat oficial, printr-un comunicat de presă remis România Liberă, rezilierea, in 29 mai, a contractului cu compania Bechtel International Inc. pentru construirea autostrăzii Braşov – Cluj – Borş.
În comunicat, Departamentul confirmă suma de 37.200.000 euro pe care România va trebui să o plătească firmei Bechtel.
Citeste si Năstase: Proiectul Autostrăzii Transilvania, sabotat politic. Băsescu a INTRERUPT 2 ani lucrările
"Proiectul de construire a Autostrazii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş a fost început în anul 2004 de către compania americana Bechtel International Inc., până la momentul rezilierii contractului fiind construiţi 52 de km pentru suma de 1.4 miliarde de euro", se precizează în comunicat.
Odată reziliat contractul, şantierul autostrăzii Transilvania va fi preluat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pentru ca apoi să fie concesionat pentru construirea tronsoanelor rămase.
Citeste siSurse: Şeful CNADNR a dat PRIME de 5.000 euro directorilor companiei
Consultaţi Acordul de reziliere încheiat între statul român şi compania Bechtel, ataşat în partea stângă a textului.
_ _ _ _
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, a anunţat, miercuri seară, că Guvernul a reziliat contractul cu Bechtel. Şova a făcut această declaraţie într-o emisiune difuzată de Realitatea TV.
Dan Şova a precizat că rezilierea contractului cu Bechtel a costat statul român 37,2 milioane de euro şi că discuţiile de reziliere au început în luna februarie 2013.
Citeşte şi EXCLUSIV RL. PĂCĂLEALĂ. Nu scăpăm de Bechtel. Şova: Nu am zis că se reziliază nimic astăzi. Vezi pe cine dă vina pentru confuzie
"Negocierile la Bechtel s-au înc