Online-ul a avut cea mai bună performanţă din întreaga industrie
Piaţa de publicitate online din Europa a depăşut 24 de miliarde de euro, anul trecut, fiind segmentul advertisingului care a avut cea mai bună performanţă, conform studiul anual AdEx Benchmark IAB Europa. Astfel. mediul online a performat cel mai bine în piaţa de publicitate, cu o creştere totală de 11,5% în 2012
„Europa îşi continuă creşterea puternică atât în pieţele dezvoltate, cât şi în cele emergente. Diversitatea publicităţii online a fost un factor puternic în ceea ce priveşte dezvoltarea economică la nivel european, în ciuda volatilităţii macroeconomice”, se arată în raportul citat.
“Cu o creştere de 15,3% în 2011 şi o creştere puternică de 11,5% în 2012, sectorul nostru rezistă trendului european. Display advertising-ul a continuat să se reinventeze, încurajat atât de recunoaşterea display-ului online ca un mijloc de branding, cât şi de explozia economiei big data care se bazează pe parametrii consistenţi oferiţi de mediul online“, a declarat Kimon Zorbas, CEO-ul IAB Europa, confirmând că traiectoria a fost pozitivă.
Bugetele au continuat să migreze către online
Migrarea puternică şi constantă a cheltuielilor de publicitate în mediul online, care a urmat tiparele de folosire a media, a sprijinit în ansamblu această creştere. Cererea de publicitate video online a fost o importantă atracţie pentru publicitatea de brand, cu o creştere de 50,6% în 2012, atingând aproape 661,9 milioane de euro. Pentru Europa, aceasta este prima dată când reclamele video online au ajuns la o cotă de piaţă de două cifre, crescând la 12,9%.
Publicitatea pe mobil a avansat cu 78,3%, la aproape 400 mil. euro
Publicitatea în mediul mobil şi-a continuat ascensiunea, prezentând o creştere de 78,3% şi atingând o valoare totală de 392 milioane de