Bechtel a acceptat să iasă de pe şantierul Autostrăzii Transilvania, urmând ca în 26 iunie să se deschidă licitaţia pentru atribuirea contractului de pază.
Despăgubirile pe care statul român le va achita în urma rezilierii contractului cu Bechtel se ridică la 37,2 milioane de euro. Atât Guvernul cât şi reprezentanţii Bechtel au transmis, oficial, că s-a ajuns la un acord comun în privinţa acestei sume, astfel că lucrările pe tronsonul Borş - Suplacu de Barcău sunt sistate. Bechtel lasă în urmă cantităţi imense de material de construcţie, urmând ca pe şantier să fie angajată o firmă de pază. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP), Eugen Cecen, a subliniat că ofertele pentru atribuirea contractului de pază se vor deschide în 26 iunie. Valoarea contractului este estimată la 1,7 milioane de euro (pe o durată de 4 ani).
Bechtel nu mai poate emite nici o pretenţie financiară, în afara sumei de 37,2 milioane de euro pe care o va primi de la statul român, în urma rezilierii contractului pentru lucrările la Autostrada Transilvania, a explicat şeful DRDP, Eugen Cecan. De altfel, repezentanţii Guvernului şi chiar şi cei ai Bechtel, au transmis comunicate oficiale anunţând acelaşi lucru, cum că penalităţile de 37,2 milioane de euro, care vor fi plătite companiei americane, includ şi TVA-ul şi acoperă absolut toate pretenţiile privind rezilierea acestui contract de lcurări. „Lucrările care erau de achitat, s-au plătit deja de către minister. Era vorba de peste 50 de milioane de euro, sumă care viza lucrări efectuate şi necachitate pe tronsonul Borş - Suplacu de Barcău. Acum mai trebuia să se fixeze doar penalităţile, astfel încât Bechtel să renunţe la contract", a spus Cecan.
El recunoaşte, însă, că societatea americană va pleca de pe şantier lăsând în urmă cantităţi imense de material de construcţie. „Cei care vor ajunge să continue lucră