Aflat, săptămâna aceasta, la Constanţa, premierul Victor Ponta a declarat că proiectul referitor la Portul Constanţa este discutat în continuare: „Îl discutăm şi găsim împreună soluţia cea mai bună”. Aşadar, nimic bătut în cuie, nimic definitiv. Asta deşi trecerea Portului Constanţa sub „umbrela” municipalităţii reprezintă, probabil, cea mai importantă dorinţă a primarului Radu Mazăre, în actualul mandat.
„Vreau să facem un proiect mare. Ştiu că preşedintele consiliului (n.r. Nicuşor Constantinescu) şi primarul (n.r. Radu Mazăre) s-au întâlnit cu reprezentanţii Portului Rotterdam. Eu, în Germania, o să mă văd cu cei de la Hamburg. Vreau să găsim acea formulă care să ne asigure, pe de o parte, un management performant, implicarea autorităţilor locale, iar eu... ştiţi ce vreau de la Portul Constanţa: eu vreau să luăm taxe”, a declarat primul ministru, marţi, la Constanţa.
Interesant este că, în ultimele luni, nu s-a mai întâmplat nimic în povestea trecerii Portului Constanţa în administrarea Consiliului Local Municipal Constanţa (31%), a CL Năvodari (3%), a CL Agigea (4%), a CL Mangalia (2%), precum şi a Consiliului Judeţean Constanţa (15%). În luna martie a acestui an, Radu Mazăre descria relaţia sa cu premierul Ponta ca fiind una „deocamdată bună”, dar o punea sub semnul întrebării până la momentul trecerii portului în administrarea municipalităţii: „Să vedem cum se finalizează problema Portului”, avertiza atunci edilul-şef.
„Problema Portului” este departe de a fi tranşată. Mai mult, potrivit unor surse, Executivul şi Ministerul Transporturilor nu ar agrea deloc ideea ca administraţia Mazăre să „pună mâna” pe acest obiectiv. Conform surselor menţionate, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nu s-ar fi răzgândit nici până la acest moment pe acest subiect, în pofida faptului că şi el a devenit o ţintă a criticilor liderului PSD Consta