În această seară, la ora 19.00 se deschide cea de-a cincea ediţie a festivalului Green Hours International Jazz Fest, care se va desfăşura până pe 2 iunie
În mijlocul Bucureştiului, în tot vacarmul oraşului care se sufocă printre zgomote de maşini, pe Calea Victoriei, la Grădina Green Hours se cântă jazz. În acest spaţiu care a însemnat atât de mult în istoria recentă a jazz-ului românesc, anul acesta se întâmplă cea de-a cincea ediţie a Green Hours International Jazz Fest.
Festivalul s-a născut în 2008 din necesitatea de a celebra jazz-ul printr-un festival inedit - cel puţin în ţara noastră - (re)aducându-l în spaţiul în care s-a născut: în cluburi, spun organizatorii.
Acest prim festival de club din ţară nu beneficiază de niciun aport al statului sau local, activităţile culturale şi artistice ce au loc aici fiind organizate în regim strict independent... Iar faptul că el se întâmplă, spune Voicu Rădescu, este pentru că există oameni entuziaşti şi muzicieni de o mare calitate „connaisseuri şi profesionişti ai jazz- ului”, precum şi „un public mai numeros şi mai dedicat decât poate părea la o privire superficială”.
Câteva nume importante vor cânta în următoarele patru seri în Grădina de pe Calea Victoriei: Adam Bałdych din Polonia, proaspăt câştigător al celei mai importante distincţii a industriei muzicale germane, ECHO Award sau trio-ul austriac aplaudat cu entuziasm anul trecut la Gărâna, condus de pianistul de origine română Adrian Gaspar.
În ultima seară va concerta Mircea Tiberian alături de Chris Dahlgren şi de tânărul star berlinez al bateriei, Christian Lillinger, ce vor încheia festivalul într-o notă experimentală...
Ascultătorii de muzică de valoare sunt tot mai puţini
Despre situaţia jazz-ului în România, Mircea Tiberian, unul dintre cei mai cunoscuţi muzicieni ai momentului, vorbeşte cu tristeţe: „Eu sufăr cel mai tar