Mediul online a performat cel mai bine in piata de publicitate, cu o crestere totala de 11,5% in 2012. Europa isi continua cresterea puternica atat in pietele dezvoltate, cat si in cele emergente. Diversitatea publicitatii online a fost un factor puternic in ceea ce priveste dezvoltarea economica la nivel european, in ciuda volatilitatii macroeconomice.
Astfel, valoarea pietei europene de publicitate online a depasit 24,3 miliarde de euro, arata studiul anual AdEx Benchmark IAB Europa, ghidul complet al situatiei pietei europene de publicitate online, care a fost lansat la conferinta IAB Europe Interact, in Barcelona.
“Cu o crestere de 15,3% in 2011 si o crestere puternica de 11,5% in 2012, sectorul nostru rezista trendului european. Display advertising-ul a continuat sa se reinventeze, incurajat atat de recunoasterea display-ului online ca un mijloc de branding, cat si de explozia economiei big data care se bazeaza pe parametrii consistenti oferiti de mediul online“, spune Kimon Zorbas, CEO-ul IAB Europa, confirmand ca traiectoria a fost pozitiva.
Display include bannerele pe computer si pe mobil, rich media si formatele video.
Migrarea puternica si constanta a cheltuielilor de publicitate in mediul online, care a urmat tiparele de folosire a media, a sprijinit in ansamblu aceasta crestere puternica. Cererea de publicitate video online a fost o importanta atractie pentru publicitatea de brand, cu o crestere de 50,6% in 2012, atingand aproape 661,9 milioane de euro. Pentru Europa, aceasta este prima data cand reclamele video online au ajuns la o cota de piata de doua cifre, crescand la 12,9%.
Publicitatea in mediul mobil si-a continuat ascensiunea, prezentand o crestere de 78,3% si atingand o valoare totala de 392 milioane de euro. Publicitatea de acest tip reprezinta in acest moment 5% din toate cheltuieli