Horaţiu Ţepeş, un antreprenor braşovean de 33 de ani, a renunţat în 2007-2008, în prag de criză, la postura de angajat pentru a începe propria afacere în domeniul învelitorilor metalice.
La cinci ani distanţă antreprenorul aşteaptă vânzări de 21 mil. euro după ce a dezvoltat o fabrică proprie prin care face concurenţă unor giganţi ca Lindab sau Ruukki.
„N-am ştiut cu ce se mănâncă criza“, spune tânărul Horaţiu Ţepeş, proprietarul şi directorul general al producătorului braşovean de ţigle şi învelitori metalice Bilka Steel.
Antreprenorul din Făgăraş a intrat iniţial în afaceri ca importator de acoperişuri metalice, afacere pe care a învăţat-o în perioada 2004-2008 din postura de angajat al firmei slovace Rova, preluată ulterior de suedezii de la Lindab.“Patronul slovac mi-a spus că afacerea de aici e o pălărie prea mare pentru el. A vândut în 2008 şi cu banii luaţi s-a mutat în Florida. Atunci am decis să merg şi eu pe cont propriu“, povesteşte braşoveanul, care avea iniţiative antreprenoriale încă din perioada în care era angajat. „Încă din 2005 în timpul liber mă duceam şi măsuram casele şi acoperişurile din Făgăraş, alături de doi angajaţi. Făceam pachet complet de servicii, de la evaluarea materialelor necesare până la livrare în curte“, îşi aminteşte Ţepeş, care acum deţine o afacere cu 100 de angajaţi, luând în calcul şi oamenii care lucrează pentru doi distribuitori.
Primele contracte făcute de Bilka Steel se bazau pe importuri de ţiglă din regiunea Scandinaviei şi vizau doar sume mici. Firma a funcţionat iniţial într-o hală de 600 de metri pătraţi, unde chiria era de circa 1.000 de euro pe lună.
„Spre sfârşitul anului 2008 am început să ne gândim la producţie.“ Producţia a început cu 7 oameni, cu tehnologie din regiunea Scandinavei şi materie primă importată din combinatele ArcelorMittal din Polonia şi Macedonia, pentru c