Visul de a circula prin Ardeal cu 130 de kilometri la oră este greu de îndeplinit. Guvernul a tăiat banii pentru investiţii, iar privaţii nu se înghesuie să construiască pe fonduri proprii Sursa: ARHIVA EVZSursa: ARHIVA EVZ
1 /.
Epopeea Bechtel a luat sfârşit, după ce statul român a achitat o notă de plată de peste 1,4 miliarde de euro pentru numai aproximativ 84 de kilometri de autostradă. În urmă a rămas un şantier care, dacă nu va fi continuat, se va degrada. Înainte de a rezilia contractul, Executivul a achitat datoria de 50 de milioane de euro către Bechtel, a spus ministrul Dan Şova. UPDATE. Contractul cu Bechtel a fost reziliat. Vezi ACORDUL semnat cu americanii și câte milioane de euro vor primi aceștia sub formă de despăgubiriAICI sunt BANII dumneavoastra: Cea mai mare ţeapă din istoria României. 1,4 miliarde de euro pentru Autostrada Transilvania | SERIAL EVZȘova: Datoria de 50 de milioane de euro către Bechtel va fi achitată. Dacă autostrada Transilvania va fi părăsită, ea va intra în conservar
Cert este că în visteria statului nu sunt bani, iar finanţarea UE pentru construirea de drumuri este paralizată. Nici investitorii nu s-au înghesuit, până acum, la uşa ministrului delegat pentru Marile Proiecte -Dan Şova, pentru continuarea lucrărilor pe cele două tronsoane pe care mai lucrau americanii: Câmpia Turzii-Gilău (finalizat în proporţie de 95%) şi Suplacu de Barcău-Borsec (realizat 41,5%).
O nouă strategie pentru infrastructura din Ardeal
„Bechtel mai lucra pe două din opt tronsoane, acesta fiind rezultatul rezilierii care s-a făcut fără a se plăti vreun leu americanilor, pe vremea Guvernului Boc”, a explicat fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu. Întrebat ce se va întâmpla acum cu autostrada Bechtel, premierul Victor Ponta a anunţat că se ia în calcul o nouă strategie de transport: „Putem să gândim strategia pentr