Nivelul de mulţumire al angajaţilor la locul de muncă este extrem de important pentru management, pentru că o afacere profitabilă nu se poate derula fără ca şi angajaţii să fie mulţumiţi. Interesant este, conform unei analize publicate de LiveScience, că beneficiile sau creşterile salariale sunt cel puţin la fel de importante ca şi vorba bună.
Şefii şi managerii care cultivă un mediu de lucru deschis, comunicativ, vor profita de avantajele de a dispune de subalterni mulţumiţi. LiveScience enumeră opt lucruri care, dacă sunt spuse de şefi, sporesc nivelul de satisfacţie la locul de muncă al angajaţilor.
Prima astfel de expresie este foarte simplă şi totuşi de multe ori foarte greu de auzit din gura unui şef: "Este greşeala mea". Este clar că echipa pe care o conduci ştie deja cine a greşit, dar dacă îţi recunoşti greşeala câştigi mult mai uşor respectul subalternilor. Ignorarea propriilor greşeli, ca şef, va avea ca rezultat răcirea relaţiilor cu oamenii cu care trebuie să lucrezi, conform lui Brad Lomenick, preşedintele Catalyst şi autor al volumui "The Catalyst Leader" (Harper Collins, 2013).
"Sunt bucuros că faci parte din echipa noastră" - din punct de vedere motivaţional, aceasta este una dintre cele mai puternice fraze pe care le poate spune un manager, cel puţin aşa consideră Robert Denker, managing partner la r&d partners.
"Iată foaia de parcurs a companiei noastre şi viitoarele noastre obiective" este încă o frază cu proprietăţi "magice" atunci când este auzită de subalterni din partea şefilor. Angajaţii doresc să ştie ce se întâmplă cu compania şi cu produsul muncii lor, iar organizaţiile şi companiile trebuie să comunice cât mai transparent cu angajaţii, susţine Halley Bock, CEO şi preşedinte al Fierce Inc.
"Mulţumesc" este încă un cuvânt "magic" care are darul de a-i face pe oameni fericiţi