Cei mai mari cinci retaileri străini din moda locală au terminat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de euro, în creştere cu 46,5% comparativ cu anul anterior.
Inditex, H&M, C&A, New Yorker şi Takko au continuat să acopere toată piaţa locală cu magazine, ajungând la un total de 224 de unităţi la finalul lui 2012, cu aproape 50 mai multe decât în urmă cu un an.
Deşi ultimii ani marcaţi de criză au redus disponibilitatea românilor de a cheltui bani pe haine, acestea trecând în plan secund în ceea ce priveşte priorităţile, cei cinci giganţi străini au continuat să se extindă şi să îşi majoreze afacerile. Totuşi, deşi numărul clienţilor a rămas neschimbat, suma cheltuită pentru achiziţiile de haine a scăzut, situaţie care a schimbat „arhitectura pieţei“, ultimii ani fiind marcaţi de plecarea unor jucători sau de intrarea în insolvenţă a altora. Ultimul retailer care şi-a scris numele pe lista plecărilor este Debenhams, adus pe piaţa locală de omul de afaceri Octavian Radu.
Criza financiară a lovit puternic brandurile aduse în franciză care nu apucaseră să se dezvolte puternic şi brandurile româneşti care nu au forţă financiară şi un spate asigurat de o companie-mamă puternică. La polul opus, retailerii internaţionali intraţi direct, care au investit bani în expansiune, au reuşit să rămână în piaţă.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 31.05.2013
Cei mai mari cinci retaileri străini din moda locală au terminat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de euro, în creştere cu 46,5% comparativ cu anul anterior.
Inditex, H&M, C&A, New Yorker şi Takko au continuat să acopere toată piaţa locală cu magazine, ajungând la un total de 224 de unităţi la finalul lui 2012, cu aproape 50 mai multe decât în urmă cu un an.
Deşi ultimii ani ma