Preţul unui simplu ceainic, despre care unii spun că seamănă cu liderul nazist Adolf Hitler, a crescut cu 200 de dolari în ultimele zile, după ce în jurul obiectului casnic s-a născut o adevărată polemică. Mai mult, compania, care a negat vreo asociere a produsului cu Fuhrerul, a anunţat că stocul de ceainice s-a epuizat.
Fotografiile cu afişul reperat în Culver City, în nord-vestul comitatului Los Angeles, au provocat pe Internet numeroase proteste la adresa distribuitorului ibricului în culorile gri şi negru, JC Penney. Mai mult, pentru ca asemănarea să se vadă mai bine, internauţii au alăturat imaginii ceainicului o fotografie cu Hitler făcând salutul nazist, scrie presa internaţională.
De la izbucnirea întregii isterii, preţul ceainicului, vândut iniţial cu 40 de dolari, a ajuns la 245 de dolari joi, în urma unei lictiaţii pe eBay. Totuşi, doritorii îl pot găsi şi la preţul său obişnuit pe site-ul companiei producătoare.
Reprezentanţii JC Penney, compania care produce obiectul casnic, susţin că este vorba de o asemănare întâmplătoare şi au subliniat că afişul, care a fost dat jos zilele trecute, reproduce pur şi simplu desenul de pe ambalaj.
„E total neintenţionat. Dacă am fi căutat să facem o strategie, am fi optat pentru un ceainic în formă de pisicuţă sau de căţeluş”, au scris cei de la JC Penney pe Twitter.
Afişul cu ceainicul „hitlerist” a fost dat jos zilele trecute, iar compania a fost aspru criticată de primarul oraşului în care fusese amplasat billboardul. „Sunt dezamăgit că JC Penney a pus afişul, dar mă deranjează mai mult că au încercat să-l apere. Ca evreu, mă simt jignit”, a spus primarul Jeff Cooper, care s-a arătat furios că oraşul său este legat de un asemenea scandal.