Bechtel nu lasă doar autostrada Transilvania neterminată. Casele din localitatea clujeană Vlaha, grav afectate în urma traficului maşinilor de mare tonaj, vor trebui reabilitate din banii proprietarilor. Oamenii nu mai au nicio speranţă că cineva îi va despăgubi.
„Uite aici e o crăpătură. Şi se tot crapă”, cam asta spun toţi locuitorii din Vlaha.
Camioanele supraîncărcate cu materiale care tranzitau zilnic comunele din vecinătatea şantierului au distrus treptat structurile de rezistenţă ale caselor. Cu această situaţie se confruntă şi Bazsa Sandor .
„Tot interiorul casei este afectat. Pereţii au început să se crape de vreo 3 sau 4. Şi s-au crăpat tot mai tare de la trepidaţii şi nimeni nu ne despăgubeşte”, spune Bazsa Sandor.
Aceleaşi probleme le au mai multe familii din satul Vlaha.
„Mie mi s-a înclinat soba. Imediat iese din perete”, spune Csezar Katalin. Femeia spune că i s-a stricat casa de la traficul greu. „Au crăpat pereţii. Au fost crăpaţi şi afară, dar acolo am izolat şi nu se vede cum a fost”, a declarat Csezar Katalin.
Proiectul Autostrăzii Transilvania a fost aprobat în anul 2003, iar lucrările au început în anul 2004 în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Bechtel care trebuia finalizat până cel târziu în anul 2012.
Rezilierea contractului cu compania Bechtel, care trebuia să construiască Autostrada Transilvania a fost anunţată miercuri seara de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură Dan Şova.
Statul va plăti despăgubiri de 37,2 milioane de euro și datorii de 50 de milioane de euro.