Sursă foto: www.debanat.roArcelorMittal Galaţi, fostul combinat Sidex cumpărat cu 70 mil. euro de miliardarul indian Lakshmi Mittal în 2001, ar avea vânzări suplimentare de 100 mil. euro pe an dacă ar putea să furnizeze tablă pentru caroseriile Dacia. Însă pentru că miliardarul nu a făcut investiţiile necesare, estimate de specialişti la circa 50 mil. euro, tabla produsă de ArcelorMittal Galaţi nu corespunde pentru a fi folosită la caroseria maşinilor Dacia produse la Piteşti, la 300 km distanţă. Astfel, cade ipoteza că Sidex nu ar avea suficientă piaţă şi de aceea este nevoit să reducă producţia.
Pentru a putea fi folosită în producţia de caroserii, care acum se face automatizat, tabla trebuie să fie uniformă - caracteristicile metalului trebuie să fie la fel pe toată întinderea şi grosimea sa şi galvanizată - tabla trebuie acoperită cu un strat uniform de zinc care împiedică ruginirea.
Numai că indienii de la ArcelorMittal nu au investit la Galaţi cele 50 mil. euro necesare în laminorul de tablă pentru a obţine tablă galvanizată şi uniformă şi de aceea Ford şi Dacia pur şi simplu sunt nevoite să importe tablă pentru caroserie din afara României. Astfel, industria românească a ajuns într-o anomalie uriaşă - să producă la Galaţi tablă care să nu poată fi folosită pentru producţia de caroserie de automobile de la Piteşti, adică la o distanţă de 330 km.
Cantitatea de metal feros şi neferos care intră într-un automobil este cuprinsă între 750 kg şi 950 kg în funcţie de clasa din care face parte. Din această cantitate, între 600 şi 800 kg reprezintă metalul feros dintr-un automobil, de la panourile din tablă la oţelul utilizat în transmisii şi fonta din blocul motor. Cantitatea de tablă utilizată într-un automobil este cuprinsă între 450 şi 700 kg, iar din aceasta între 55 şi 60%, adică între 250 şi 420 kg din tabla unui autoturism este