Francezii de la Renault au facut vineri un anunt surprinzator, care vine sa dea peste cap toate planurile anterioare privind fabrica din Romania. Directorul operational al grupului, Carlos Tavares a declarat ca Dacia nu va intra pe segmentul autovehiculelor mini cu modelul Towny/Citadine. Sa fie intoxicare media sau avem de-a face cu o "revolutie" la Mioveni?
Producatorul auto pare sa fi renuntat la ideea unei masini mici, usoara, ce urma sa fie lansata in 2014. Cel putin daca e sa luam de bune declaratiile facute de Carlos Tavares, pentru Automotive News Europe.
Chiar daca importanta segmentului mini a crescut, ca urmare a crizei economice din regiune si a interesului consumatorilor pentru autovehiculele mai mici si mai ieftine, Tavares a subliniat ca este multumit de actuala gama de produse Dacia. "Ceea ce vreau este sa evitam sa avem prea multe modele", a declarat acesta.
Directorul operational de la Renault a apreciat ca daca Dacia si-ar extinde gama de produse costurile de marketing ar deveni prea mari. "Trebuie sa comunicam brandul in loc sa ne fragmentam bugetul de marketing pentru prea multe modele. Gradul de notorietate al brandului Dacia este destul de redus", considera Tavares.
Reactia vine dupa ce presa internationala a scris, in repetate randuri, despre planurile Dacia privind constructia unui model din clasa mini menit a concura cu vehicule precum Fiat Panda sau Volkswagen Up. Cel mai recent articol publicat de revista germana Autobild si preluat de DailyBusiness.ro, afirma ca Dacia va lansa un model mini cu cinci usi cu un pret de aproximativ 5.000 euro. Masina ar urma sa fie o combinatie intre Renault Twingo si Dacia Sandero.
Modelul Towny/Citadine era gandit, initial, sa fie lansat in 2011, insa criza din piata auto a schimbat planurile. Managerii companiei credeau ca Loganul si Sandero vor m