Consiliul Judeţean Vrancea a aprobat, vineri, în şedinţă extraordinară, depunerea spre finanţare a trei proiecte care vizează achiziţionarea unui sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic, respectiv achiziţionarea serviciilor de dezvoltare şi implementarea soluţiilor software.
Directorul Serviciului Juridic din cadrul Consiliului Judeţean, Nicuşor Halici a oferit consilierilor prezenţi toate detaliile atât asupra criteriilor prin care au fost selectate cele 45 de comune, cât şi asupra implementării proiectului. Criteriul principal la selectarea localităţilor a fost cel geografic şi, în al doilea rând, cel financiar. „Sursa de finanţare are o anumită limită. Nu puteam solicita pentru toate unităţile administrativ teritoriale pentru că se depăşea această limită“, a afirmat directorul Nicuşor Halici. Acesta a precizat că termenul de depunere a proiectului este 5 iunie, în condiţiile în care sesiunea de proiecte a fost lansată la începutul lunii mai. De asemenea, prin proiect se asigură atât instruirea personalului din primării cât şi mentenanţa pe o perioadă de cinci ani de la finalizare, iar soluţiile hardware şi software urmează să fie stabilite printr-un proiect tehnic.
Grupurile ţintă ale proiectelor sunt: cetăţenii din aria de implementare, care vor beneficia de serviciile online oferite de primării în urma dezvoltării proiectului, mediul de afaceri, mediul academic, primăriile, consiliile locale. De asemenea, în acest proiect mai sunt prinse instituţii publice implicate în furnizarea serviciilor oferite de primării, în special serviciile de registru agricol, respectiv APIA şi Oficiul Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Finanţarea este asigurată de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice“ 2007-2013 şi se derulează prin intermediul Ministerului pent