Zece profesori şi elevi de la Colegiul Tehnic “Petru Poni” au petrecut o săptămână în Germania, la Nassau, împreună cu partenerii lor din cadrul proiectului multilateral Comenius “Matematica în joacă”.
Proiectul se află în cea de-al doilea an de implementare în şcoala romaşcană. “Obiectivul principal al acestui proiect este de a dezvolta cu elevii activităţi matematice care au aplicaţii practice în viaţa de zi cu zi. La acest proiect au participat elevi şi profesori din şapte ţări: Turcia, Letonia, Anglia, Franţa, Spania, Germania şi România, care au prezentat diferite metode ludice, menite să îi ajute pe elevi în învăţarea matematicii”, a spus profesoara Mihaela Ursachi, coordonatorul proiectului.
“Reuniunea din Germania ne-a oferit prilejul de a interacţiona cu colegii din alte ţări, de a discuta cu aceştia despre problemele pe care şi elevii lor le întâmpină în învăţarea matematicii şi de a căuta, împreună cu aceştia, soluţii pentru a veni în ajutorul elevilor. Am participat la prezentări, făcute atât de profesori, cât şi de elevi, ale unor jocuri şi activităţi matematice care pot constitui exemple de bune practici, am comparat rezultatele obţinute după aplicarea în fiecare şcoală a unor chestionare care scot în evidenţă nivelul la care se învaţă matematica în fiecare şcoală din proiect şi am participat la jocuri interactive”, a spus profesoara Dana Păiuş, director adjunct al Colegiului Tehnic “Petru Poni”, care a făcut parte din echipa de proiect.
Dincolo de efectele pe care implicarea în proiect le va produce pe termen lung, care se vor reflecta în rezultatele mai bune pe care elevii le vor obţine la matematică, participarea la proiect a avut darul de a-i face pe cei implicaţi să se descopere şi, în acelaşi timp, să se familiarizeze cu tradiţiile şi cultura popoarelor partenere.
“Elevii participanţi şi-au dezvoltat abi