Un client care, nemulțumit că nu merge netul cum trebuie, a sunat la RDS ca să amenințe că trece la altă firmă de cablu a fost săltat în această dimineață de poliție și dus la DNA, pentru cercetări. El este acuzat de șantaj în formă continuată și riscă până la șapte ani de închisoare.
Potrivit procurorilor DNA, bărbatul ”a încercat să obțină de la angajații firmei RCS&RDS repararea cât mai rapidă a conexiunii la internet, sub amenințarea că va trece la altă firmă, provocându-le astfel o acută stare de disconfort psihic”.
Constrânși de amenințările clientului care părea decis să treacă la fapte, angajații RCS&RDS au făcut ce li s-a spus. Ei i-au reparat bărbatului conexiunea la internet, dar sunt terorizați de gândul că acesta ar putea trece oricum la UPC.
”Asta e partea proastă în cazul șantajului. Șantajistul te controlează emoțional și nu ai siguranța că oricum nu va proceda așa cum te amenințase la început”, povestește îngrozit un operator call center de la RCS&RDS.
Din fericire pentru firma de cablu, conversația telefonică a fost interceptată de serviciile secrete. Redăm aici schimbul de replici dintre șantajist și angajatul RDS&RCS:
Șantajistul: Da.
RCS&RDS: Da.
Șantajistul: În legătura cu ce vorbeam. Cu... știi tu. Netul ăla.
RCS&RDS: Să vedem ce putem face. (indescifrabil) Înțeleg că nu vă conectați.
Șantajistul: Nu e prima dată când mi se întâmplă. Cred că acum e cazul să... știi tu.
RCS&RDS: Vă rog, domnule, aveți milă. Se rezolvă. A fost o neînțelegere.
Șantajistul: Nici nu vreau să aud. Acum pun mâna pe celălalt telefon și chem doi băieți cu pistoale de dat găuri ca să rezolve problema. Să-mi pună cablu de la UPC sau de la o rețea de cartier.
RCS&RDS: Acum se rezolvă, promit. Gândiți-vă și la mine. Am doi copii...(indescifrabil) Trimit acum un om să se uite care e problema.