Curând, românii stabiliți în Italia și Spania ar putea găsi în rețele locale ale Carrefour rafturi cu produse românești.
”Am iniţiat discuţii cu reprezentanţii Carrefour Italia, care ne-au spus că au văzut că un număr mare de români fac cumpărăturile aici şi ar fi bine dacă le-am pune la dispoziţie pentru vânzare produse româneşti. Este un proiect la nivel de discuţii. Şi în Spania ne-am gândit să furnizăm produse româneşti în reţeaua noastră, pentru că şi aici se află o mare comunitate de români”, explică Vlad Ardeleanu, directorul comercial al Carrefour România.
Dintr-un total de 45.000 de produse comercializate în magazinele Carrefour România, în jur de 1.400 de referinţe sunt produse marcă proprie. Deocamdadă, mărci proprii - peste 90% dintre produsele alimentare sunt fabricate în România -, aduc 13% din vânzările celor de la Carrefour. Compania a înregistrat anul trecut vânzări de 986 milioane euro, fără TVA, cu 3% mai mari faţă de valoarea din 2011.
În România, Carrefour numără 116 magazine (24 de hipermarket-uri „Carrefour”, 68 de supermarket-uri „Market”, și 24 de magazine de proximitate „Express”).
Cu peste 9.900 de magazine în 33 de țări, grupul Carrefour este este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial.
Un scenariu optimist arată că și în România cel puţin două miliarde de euro se vor muta în următorii doi – trei ani de la brandurile producătorilor la mărcile proprii ale retailerilor. Faptul că, în 2012 acestea au atins deja pragul de un miliard de euro, adică 12%-14% din comerţul modern – confirmă scenariul. Media în statele europene este de peste 23%. Atuurile mărcilor private rămân prețul mai mic cu până la 20% față de mărcile producătorilor și faptul că sunt girate de brandurile consacrate ale retailerilor.
Piaţa de retail din România are o rată anuală m