Riley P. Bechtel, stra-stra-nepotul fondatorului companiei Bechtel, este unul dintre cei mai puternici oameni din SUA. De peste un secol, familia sa are conexiuni la cele mai inalte niveluri in America si in lume. El munceste in firma de la 29 de ani.
Compania Bechtel este sinonima, in Romania, cu “paguba”, avand in vedere ca statul roman a cheltuit sume uriase pentru un contract la finalul caruia ne-am ales mai mult cu praf decat cu asfalt. In 2003, la semnarea contractului pentru autostrada Transilvania, Bechtel promitea 415 kilometri in zece ani, pentru 2, 2 miliarde de euro. La finele lunii mai 2013 bilantul e nefericit: 1,3 miliarde de euro pentru 52 de kilometri de autostrada si despagubiri pentru americani de 37,2 milioane de euro. Sefii cei mari ai companiei, Bechtel senior si fiul sau, Riley P. Bechtel Pentru Bechtel, o afacere grozava. Dar, chiar daca pierdeau, pentru gigantul american nu ar fi insemnat nimic: au peste 900 de contracte in desfasurare in 60 de tari si viitorul companiei, ca si trecutul, de altfel, este, dupa cum singuri spun pe site-ul oficial, “stralucitor”.
“E o lume Bechtel”
Istoria companiei Bechtel a inceput in anul 1800, cu constructia unei cai ferate si de atunci nu a incetat sa construiasca fara sa se opreasca, orice si oriunde, de la tunele, conducte, rafinarii, aeroporturi, sosele si chiar nave de razboi. Compania Bechtel a fost fondata in 1800 si prima lucrare a fost constructia unei cai ferate S-au extins cu repeziciune in toata lumea, una din cele mai mari “lovituri” ale lor fiind intrarea in lumea araba. “Este o lume Bechtel”, se arata intr-o analiza a familiei realizata in presa americana si in care sunt redate in detaliu toate actiunile strategice ale companiei de-a lungul timpului. Stephen Bechtel Sr, bunicul actualului presedinte al companiei, a avut un “simt” extraordinar cand a inceput sa