Sesiune de calificări palpitantă la Mugello, acolo unde ploaia a ocolit zona şi a permis desfăşurarea competiţiei în cele mai bune condiţii. De asfaltul uscat a profitat din plin Dani Pedrosa, liderul clasamentului general, cel care a stabilit timpul reper din Q2. Micuţul pilot spaniol de la Repsol Honda a obţinut pole-ul stabilind în acelaşi timp cel mai bun rezultat de calificare din istoria circuitului, adică 1:47:157. Jorge Lorenzo, de la Yamaha Racing, va pleca de pe poziţia secundă a primei linii din grila de start după ce a obţinut un timp cu 0,069 mai slab decât al liderului. Poziţia a treia a fost ocupată, în mod surprinzător, de către Andrea Dovizioso, pilot de uzină Ducati, cel care a dovedit lumii că prestaţia lui Valentino Rossi (foto jos cu varianta specială de design a căştii) în şaua Ducati în ultimele două sezoane nu s-a datorat neapărat motocicletei, ci poate şi abilităţilor ”Doctorului”.
Şi pentru că tot am pomenit de Rossi, italianul a dezamăgit crunt şi în această sesiune de calificări, reuşind abia al şaptelea cel mai bun timp din competiţie, cu 0,715 secunde mai slab decât cel al lui Pedrosa. Rezultatul lui Rossi este cu atât mai ruşinos cu cât italianul este bătut constant de Cal Crutchlow, pilot Yamaha Tech 3, britanic care are la dispoziţie o motocicletă Yamaha de client inferioară celei pilotate de Rossi. Mai mult, azi la Mugello Crutchlow a reuşit să obţină al patrulea timp al calificărilor folosind motocicleta de rezervă, asta după ce a căzut în prima parte a Q2.
Recordul de viteză al weekendului este dat până acum de Alvaro Bautista de la Go&Fun Honda Gresini - 342,9 km/h
Sesiune de calificări palpitantă la Mugello, acolo unde ploaia a ocolit zona şi a permis desfăşurarea competiţiei în cele mai bune condiţii. De asfaltul uscat a profitat din plin Dani Pedrosa, liderul clasamentului general, cel care a stabi