Apple a mărit considerabil preţurile la iPad-urile vândute în Japonia, cu circa 160 de dolari (20%), pe fondul deprecierii yenului, care scumpeşte importurile de bunuri. Mai mult, yenul slab micşorează marginile de profit ale companiei americane.
Clienţii au făcut cozi la magazine pentru a cumpăra modele oferite încă la preţul vechi, transmite publicaţia Financial Times.
Scăderea yenului a fost generată de politica economică lansată de premierul Shinzo Abe. Acesta doreşte creşterea inflaţiei. De foarte multă vreme, Japonia se confruntă cu stagflaţie, fenomen care îngreunează refacerea economică.
Statul asiatic doreşte să atingă o ţintă de inflaţie de 2% în următorii doi ani. În mai, preţurile au crescut pentru prima dată în Japonia ultimilor patru ani, cu 0,1%.
Apple a mărit considerabil preţurile la iPad-urile vândute în Japonia, cu circa 160 de dolari (20%), pe fondul deprecierii yenului, care scumpeşte importurile de bunuri. Mai mult, yenul slab micşorează marginile de profit ale companiei americane.
Clienţii au făcut cozi la magazine pentru a cumpăra modele oferite încă la preţul vechi, transmite publicaţia Financial Times.
Scăderea yenului a fost generată de politica economică lansată de premierul Shinzo Abe. Acesta doreşte creşterea inflaţiei. De foarte multă vreme, Japonia se confruntă cu stagflaţie, fenomen care îngreunează refacerea economică.
Statul asiatic doreşte să atingă o ţintă de inflaţie de 2% în următorii doi ani. În mai, preţurile au crescut pentru prima dată în Japonia ultimilor patru ani, cu 0,1%.