Aeroportul Timişoara nu va mai avea rol de hub în activitatea companiei Aeriene Carpat Air. Aceasta înseamnă implicit şi eliminarea majorităţii destinaţiilor care legau Timişoara de alte oraşe din ţară, dar şi din străinătate prin intermediul acestei companii aeriene. După cum se ştie, compania aeriană şi aeroportul timişorean sunt în conflict de mai mult timp.
Acţionarii elveţieni ai Carpatair au decis săptămâna trecută majorarea capitalului social al companiei aeriene cu cinci milioane de euro pentru finanţarea programului de restructurare şi modernizare a flotei.
„Decizia acţionarilor Carpatair privind această infuzie de capital a fost condiţionată de reducerea numărului de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Timişoara în favoarea aeroporturilor care respectă şi încurajează libera concurenţă”, a declarat Nicolae Petrov, preşedinte & CEO Carpatair.
Carpatair, cu hub la Timişoara, va renunţa la modelul „hub-and-spoke” ( sistem prin care un operator transportă pasagerii la o locaţie centrală, iar de acolo se face legătura spre altă destinaţie) şi se va concentra pe operaţiunile point-to-point (legături directe, fără a mai fi nevoie de escală).
Prin urmare, Carpatair nu va mai efectua cursele de pe Aeroportul Timişoara spre Iaşi, Bacău, Chişinău, Craiova, Dusseldorf, Munchen, dar va continua să opereze pe rutele Timişoara-Milano, Roma Fiumicino, Stuttgart şi Veneţia. Vor mai fi menţinute zborurile de la Bacău la Milano şi Roma, de la Chişinău la Roma şi Veneţia, dar şi cele de la Craiova la Roma. Ultimele zboruri pe rutele Iaşi – Timişoara, Bacău-Timişoara şi Craiova-Timişoara, vor fi efectuate până pe data de 21 iunie, inclusiv.
Carpatair a renunţat şi la cursele din Timişoara spre Dusseldorf şi Munchen. De asemenea, flota operatorului s-a redus considerabil. Dacă pe site-ul companiei încă figurează o flotă de 12 avioane, săptăm