Un studiu publicat vineri în Statele Unite arată că musulmanii care folosesc Internetul sunt mai deschişi la filmele şi muzica din Occident şi văd mai multe legături între islam şi creştinism.
Potrivit unui sondaj al Centrului de Cercetare Pew, preluat de Agerpres, care a luat în calcul 39 de ţări, în medie 18% dintre musulmani folosesc Internetul, cu mari diferenţe regionale, de la Afganistan (2%) la Kosovo (59%). Datele adunate din 25 de ţări – unde există un număr suficient de musulmani care folosesc Internetul pentru a permite efectuarea unei analize mai detaliate – arată că internauţii musulmani sunt mai tineri şi mai educaţi decât cei care nu folosesc web-ul. Ei sunt, de asemenea, într-o măsură mai mare bărbaţi decât femei.
Chiar şi ţinând cont de gen sau de nivelul de educaţie, studiul relevă că utilizarea Internetului este un stimulent puternic pentru deschiderea faţă de filmele, televiziunea şi muzica din Occident. De asemenea, folosirea Internetului îi determină pe musulmani să considere mai rar că această cultură atentează la moralitatea din ţara lor. În privinţa acestui aspect, vârsta – între 18 şi 34 ani – rămâne, totuşi, un factor determinant mai puternic decât utilizarea Internetului, dar nu cu mult.
Per ansamblu, cei mai deschişi musulmani către filmele occidentale sunt în Albania (77%), Kosovo (69%), Mali şi Bosnia-Herţegovina (62%), faţă de doar 20% în Pakistan.
Potrivit studiului, utilizarea Internetului este, de asemenea, asociată cu o deschidere mai mare faţă de creştinism. Pakistanul prezintă cel mai mare decalaj – 28 puncte – dintre utilizatorii şi non-utilizatorii de Internet care văd legături între islam şi creştinism.
Per ansamblu, Senegalul este ţara cea mai deschisă faţă de creştinism (61%), urmată de Bosnia-Herţegovina (59%), în timp ce Pakistanul şi Malaezia sunt statele cele mai puţin deschise faţă de