Scăderea numărului de autobuze (în 2007 – 88 autobuze, în 2010 – 65 autobuze şi în 2012 – 60 autobuze), sesizări şi reclamaţii la adresa personalului de bord (şoferi şi controlori) şi a calităţii unor mijloace de transport. Sunt numai două din punctele slabe ale societăţii Urbis în momentul de faţă conform unei analize făcute de către membrii Consiliului de Administraţie al societăţii.
Membrii Consiliului de Administraţie au ţinut să arate în această analiză că sunt destule lucruri care trebuie remediate în cel mai scurt timp, pentru a transforma societatea Urbis într-una mai competitivă decât este până acum.
“Analiza SWOT reprezintă o investigare largă a principalelor aspecte care privesc activităţile actuale ale societăţii - exploatare, mentenanţă, tehnic, achiziţii, personal, management. Am efectuat-o în scopul evidenţierii punctelor forte şi a punctelor slabe ale activităţii interne a societăţii, precum şi a oportunităţilor şi pericolelor mediului extern care favorizează sau ameninţă societatea.
Analiza activităţii de exploatare
În cadrul secţiei de exploatare se găseşte parcul de autobuze, troleibuze şi conducătorii auto, corpul de control, echipele de curăţenie în mijloacele de transport, dispecerizarea mijloacelor de transport, impegatele.
Puncte slabe:
Grad de uzură fizic şi scriptic destul de ridicat pt 50% dintre mijloacele de transport
Lipsa monitorizării activităţii cu mijloace moderne de urmărire
Lipsa programelor informatice pentru introducerea, prelucrarea şi analizarea în timp real a datelor
Lipsa sondajelor de opinie privind calitatea serviciilor
Sesizări şi reclamaţii la adresa personalului de bord (şoferi şi controlori) şi a calităţii unor mijloace de transport
Lipsa planificării principalilor indicatori de exploatare şi de consum şi compararea rezultatelor
Scăderea numărului de autobu