Investitiile in Romania, atat cele directe cat si cele indirecte, au fost in mod constant si sever subdimensionate, astfel incat potentialul investitional al economiei a ramas la cote inalte, spune Adriana Ioana Gaspar, partener senior in cadrul casei de avocatura Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP).
Totusi, valorificarea acestui potential si cresterea economica nu se obtin din proiecte construite peste noapte, si de aceea reprezentanta NNDKP nu crede intr-o majorare semnificativa a portofoliului de proiecte aferent anului 2013, aflat deja la jumatate.
“Avem deja prea multe proiecte esuate si in curs de remodelare. Autostrada Comarnic-Brasov este la a treia incercare, CFR Marfa se pregateste de a doua runda iar Oltchim a avut o traiectorie constant negativa. Asemenea esecuri inseamna o irosire de resurse, o scadere in valoare si in credibilitate a proiectului si a mediului investitional si, de cele mai multe ori, o pierdere de oportunitate pe care Romania nu si le poate permite. De exemplu, numarul consortiilor interesate astazi de autostrada Comarnic-Brasov este mai mic de jumatate fata de cel inregistrat in anul 2008”, a declarat pentru Wall-Street.ro Adriana Ioana Gaspar.
OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus din nou documente pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care participa la proces dupa reluarea acestuia, in timp ce statul a incercat deja de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract.
Cat despre Oltchim, situatia este si mai incerta: combinatul din Ramnicu Valcea se afla in insolventa din luna ianuarie a acestui an. Privatizarea companiei a esuat anul trecu