Peste 300 de formatori, inspectori de matematică din mai multe judeţe şi cadre didactice au participat, zilele trecute, la cea de a II-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Profesorilor de Matematică, desfăşurată în cadrul proiectului „Formarea continuă a profesorilor de matematică în societatea cunoaşterii“.
Evenimentul, organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, la Cheile Grădiştei, a reprezentat un moment de bilanţ, după mai bine de doi ani de la demararea proiectului, şi a avut drept obiectiv general promovarea bunelor practici în domeniul predării matematicii, dar şi diseminarea rezultatelor obţinute în cadrul cursurilor de formare oferite în cadrul proiectului, cursuri la care au participat, până acum, peste 4.000 de profesori de matematică din ţară. În deschiderea conferinţei, reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi ai Consiliului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar prezenţi în sală – prof. dr. Daniel Grigorescu, Inspector General, respectiv prof. dr. Gabriela Streinu Cercel şi prof. dr. Bogdan Cristescu – au subliniat actualitatea temelor aduse în atenţia participanţilor şi interesul pentru domeniul vast şi provocator al matematicii.
„Suntem aproape de finalul unui proiect de anvergură, conceput ca oportunitate pentru profesorii de matematică de a explora noi strategii didactice, pentru a atrage şi a susţine elevii într-un domeniu ştiinţific fundamental, dar şi dificil şi abstract. Se adaugă, între realizări, conceperea unor suporturi de curs atractive, moderne şi interesante, în acord cu evoluţiile europene din zona formării continue a profesorilor. De apreciat introducerea elementelor de IT, softuri didactice, abordări în plan virtual a problemelor de geometrie, pentru un plus de atractivitate, dar şi de viziune în spaţiu. Astfel, peste 5.000 de profesori vor fi exponenţii unor demersuri pedagogice, ştiin