Restricţiile de viteză de 100 km/h continuă să fie instituite pe cei 13 kilometri de autostradă dintre centura Bucureştiului şi nodul rutier de la Moara Vlăsiei, în ciuda faptului că şoseaua a fost deschisă traficului în urmă cu aproape un an. Motivul?
“Din motive de siguranţă de trafic, restricţia de circulaţie de 100 km/h, instituită la momentul deschiderii traficului de comun acord cu Poliţia Rutieră între intersecţia cu centura Bucureşti până la nodul rutier de la Moara Vlăsiei, nu poate fi ridicată având în vedere că, în prezent, constructorul Pizzarotti-Tirrena Scavi utilizează două parcări la km 17,1 (parcare care face legătura cu drumul tehnologic, respectiv parcare unde sunt depozitate grinzile pentru zona urbană care urmează să fie construită), iar la km 23,8 are staţia de asfalt”, spune Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) într-un răspuns semnat de Mircea Pop, director general interimar al instituţiei.
► Unde găsim cea mai ieftină benzină din România
Potrivit CNADNR, limitarea vitezei este menţinută şi din cauza faptului că pe sectorul respectiv de autostradă sunt zone cu ramblee înalte unde parapetul metalic ce delimitează platforma autostrăzii este distrus, ca urmare a accidentelor rutiere produse după deschiderea traficului rutier. “Constructorul urmează să ia măsurile care se impun pentru înlocuirea şi repararea acestuia”, mai spune CNADNR.
Lucrările la autostrada Bucureşti-Ploieşti au fost împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, executate de consorţiul italian Impressa Pizzarotti-Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, unde a lucrat asocierea Spedition UMB - Pa&Co Internaţional - Euroconstruct '98 - Com-Axa.
Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro. În prezent, lipsesc 6,5 kilometri de autostradă între Şoseaua Petricani din Capitală şi cent