Grupul Daimler, producătorul Mercedes, a făcut mai multe studii privind construcţia şi cheltuielile cu logistica pe care le-ar presupune deschiderea unei fabrici de autoturisme în România, după ce ar fi amânat dublarea capacităţii la uzina de la Kecskemét, Ungaria, scrie presa ungară, citând surse.
"Se pare ca la sediul central al companiei s-au facut şi studii referitoare la construcţia, respectiv cheltuielile cu logistica în România", a declarat o sursă pentru portalul ungar Index.
Decizia de a amâna cu unul sau mai mulţi ani extinderea fabricii din Ungaria ar fi fost determinată de politicile economice imprevizibile şi agresive faţă de multinaţionale ale gvernului de la Budapesta, condus de Viktor Orban. Un purtător de cuvânt al Daimler a declarat cotidianului Portfolio că grupul german nu a luat nicio decizie privind capacitatea fabricii din Ungaria.
Fabrica grupului german Daimler de la Kecskemét are în prezent o capacitate anuală de 150.000 de unităţi, scrie cotidianul Portfolio.
Grupul produce la Kecskemét modelul Mercedes-Benz B-Class, iar din ianuarie 2013 a început să fabrice şi noul CLA compact Coupé cu patru uşi, prima serie de modele planificată a fi produsă exclusiv în Ungaria, potrivit site-ului Daimler.
Producătorul german a ales în 2008 Ungaria pentru noua fabrică Mercedez-Benz, în condiţiile în care pe lista posibilelor amplasamente din Europa de Est s-au aflat şi România şi Polonia.
Deşi grupul este mulţumit de fabrica profitabilă din Ungaria, acesta va amâna investiţia de la Kecskemét din cauza incertitudinilor privind politicile economice ale Ungariei, a declarat o sursă pentru portalul Index. Compania a analizat costurile de construcţie şi logistice ale unui site de producţie în România, a spus sursa citată de Index.
O altă sursă a declarat, tot pentru Index, că politica guvernului ungar nu a