Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, doar un sfert din drumurile naţionale ale Constanţei au o durată de viaţă depăşită.
Cel puţin în statistici, judeţul Constanţa figurează ca stând „foarte bine“ la capitolul drumuri. Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, doar un sfert din drumurile naţionale ale Constanţei au o durată de viaţă depăşită.
Topul este condus de Arad (10% din drumurile naţionale cu durată de viaţă depăşită), Mehedinţi (15,4%), Caraş Severin (17,2%), Harghita (20,7%), Constanţa (24,1%). La polul opus se află Maramureş (100%), Sălaj (100%), Bihor (95,4%), municipiul Bucureşti (95,3%) şi Argeş (94,8%).
Judeţul Constanţa are 1.522,086 kilometri de drum naţional şi 169,190 kilometri de autostradă. Alţi 50,437 kilometri sunt în administrarea municipiilor din judeţ: Constanţa, Mangalia, Medgidia. Poduri sunt 212 la număr, însumând 16.527,30 metri liniari.
Per total, Constanţa are 10 drumuri judeţene (inclusiv Autostrada Soarelui), 20 drumuri judeţene şi 97 drumuri comunale. Centura Ovidiu – Poiana, Năvodari – Lumina concurează la titlul de cele mai proaste drumuri (în afara celor comunale, cum este Mihail Kogălniceanu – Cogealac), fiind pline de gropi din cauza traficului din zonă, care a avut restricţii din cauza construcţiei autostrăzii. Transportul agabaritic care traversează tot judeţul Constanţa, mai ales spre Tulcea, este iarăşi un factor al degradării carosabilului.
Drumurile n-au mai fost reparate de ani de zile, iar Consiliul Judeţean a demarat un program de asfaltare a arterelor rutiere, iar administraţiile locale speră chiar la fonduri structurale pentru repararea drumurilor.
Aşa se întâmplă la Ovidiu, care este nod de descarcare a traficului de pe Autostrada Soarelui şi de pe drumul european E 60 (Bucureşti - Hârşova – Constanţa) pentru platforma industrială de la Năvodari. Pe aici