Infrastructura din Capitală nu este nici pe departe demnă de o capitală europeană, Bucureştiul având nevoie ca de aer de proiecte care să reducă aglomeraţia dar şi drumurile precare. Centura oraşului şi Zona 8 din Sectorul 5 al Capitalei sunt două exemple care dezvăluie starea proastă a infrastructurii stradale.
Un studiu al Forumului Economic Mondial poziţionează România în fruntea clasamentului când vine vorba de cele mai proaste drumuri din Europa, şi ocupă treapta a III-a în lume la acelaşi capitol.
Drumurile naţionale care străbat municipiul Bucureşti sunt în procent de 95,3% cu durată depăşită. Bucureştiul are nevoie ca de aer de mari proiecte de infrastructură care să fluidizeze traficul, să modernizeze şi să ridice imaginea oraşului până la nivelul unei capitale europene.
Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, strategia generală a instituţiei este menţinerea viabilităţii reţelei rutiere, prin programul de reabilitare a drumurilor.
Programul de reabilitare a drumurilor naţionale a început în anul 1994, fiind segmentat în 15 etape, astfel încât până în anul 2014 să fie reabilitaţi 11.300 km.
Finanţarea lucrărilor de reabilitare se bazează pe Acorduri de finanţare încheiate cu Instituţiile Financiare Internaţionale (IFI) şi contribuţia Guvernului României. Până în prezent au fost finalizate primele trei etape ale programului însumând 2.275 km, spun reprezentanţii CNADNR pe site-ul oficial al instituţiei.
Drumuri de ţară în zone rezidenţiale ale Bucureştiului
Cu toate astea, străzile din oraş mai au nevoie încă de reabilitare. In Capitală există străzi care seamănă mai mult cu drumurile unui sat uitat de lume decât cu străzile care străbat o zonă rezidenţială şi un oraş care se vrea metropolă.
O situaţie deplorabilă se află şi în Sectorul 5 al Capitalei. Mai multe stră