Ministrul delegat pentru IMM-uri, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini (foto) a declarat luni ca vrea sa lanseze campania “Cumpara un produs romanesc de calitate”, precizand ca vechiul slogan “Cumpara romaneste” nu era bun.
„Guvernul trecut a lansat o campanie care nu se potriveste deloc. 'Cumpara romaneste' era campania. Nu e bun sloganul, pentru ca romanii inca nu cumpara corect. Nu cumpara dupa o calitate, nu cumpara dupa informatii corecte despre produse si de aceea am criticat sloganul 'Cumpara romaneste'. 'Cumpara un produs romanesc de calitate' este bun. Si ma straduiesc acum sa lansez o asemenea campanie pentru ca e nevoie de transmitere de informatii”, a spus Maria Grapini.
Aceasta a declarat ca nu crede ca va intampina restrictii din partea Uniunii Europene pentru ca asemenea programe au existat si in Germania sau Franta. Potrivit ministrului, campania va fi lansata in parteneriat cu asociatiile profesionale.
In opinia sa, problema e de a transmite romanilor ca nu trebuie sa asocieze eticheta straina a unui produs cu calitatea acestuia, fie ca e vorba de alimentatie, fie ca e vorba de imbracaminte. „Produsele romanesti sunt mai bune. Produsele sunt de calitate in Romania. Din pacate, dupa 90 am fost presati de branduri externe”, a precizat Grapini.
“E un deficit de informatie. Sunt produse romanesti si in domeniul alimentar foarte bune, dar care nu au mers spre o acreditare, desi exista si a existat un program de cofinantare pentru inregistrarea produsului in alte piete. De aceea, inca o data ma oblig acum public sa fac aceste seminarii de constientizare si de informare a celor care au branduri de calitate”, a mai spus ministrul.
Maria Grapini a mentionat si problema concurentei din marile lanturi de retail. “Nu putem interveni sa spunem nu mai punem in magazine decat magiunul romanesc si