Cumpărarea frezelor de zăpadă pentru asociaţiile de locatari, obligarea cetăţenilor să demonteze antenele vechi de pe case sau amendarea celor care îşi scutură rufele pe geam sunt doar câteva dintre proiectele primarului Timişoarei, Nicolae Robu.
Cu doar şase zile rămase până la împlinirea unui an de mandat, edilul USL a pregătit o nouă lovitură de imagine pentru capitala Banatului. Dacă Timişoara a fost primul oraş iluminat electric din Europa, de data aceasta localitatea bănăţeană poate fi a doua din România în care va circula metroul. Nicolae Robu a introdus această variantă în viitorul Plan Urbanistic General (PUG) al oraşului, acolo unde, potrivit primarul Timişoarei, linia ferată care traversează oraşul pe o distanţă de aproape 10 kilometri ar urma să fie mutată în subteran.
Practic, pe sub pământ ar urma să circule atât trenurile CFR, cât şi tramvaiele, împreună cu metroul dorit de Robu. “În viitorul PUG vrem ca linia ferată care rupe oraşul în două să fie dusă în subteran şi în locul ei să avem o fâşie care traversează tot oraşul pe o lăţime de circa 60 de metri. În acel loc vrem să se poată amenaja un adevărat bulevard la nivelul secolului 21, în care să fie clădiri aprobate doar ca elemente ale unei concepţii unitare asupra întregului bulevard, cu alei pietonale, spaţii verzi, benzi de bicicletă, benzi special destinate pentru transportul în comun şi benzi corespunzătoare pentru traficul obişnuit. Prin acest fel, de a duce în subteran calea ferată, vom crea o şansă greu de repetat pentru Timişoara, de a avea un mare bulevard care traversează oraşul de la un capăt la altul. Calea ferată am putea să o folosim în partaj pentru trenuri, dar şi pentru transportul în comun, tramvai, metrou”, a declarat primarul Timişoarei.
Trebuie să fie şi CFR de acord
Nicolae Robu nu a făcut calcule, încă, referitoare la costul introducerii metroului în