Protestatarii din Turcia au creat o campanie pe site-ul de crowdfunding Indiegogo pentru a strânge banii necesari cumpărării unei pagini de publicitate în ziarele „New York Times“ sau „Washington Post“.
Disperaţi de faptul că mass-media locală nu vrea să difuzeze abuzurile autorităţilor, oamenii care protestează în Istanbul au decis să-şi facă vocea auzită prin alte mijloace. Ei au creat o campanie numită „Full Page Ad for Turkish Democracy in Action: OccupyGezi for the World“ (trad. „Anunţ pe toată pagina pentru democraţia turcă: OccupyGezi pentru întreaga lume“).
Demonstranţii au reuşit să strângă, în numai două zile, peste 42.000 de dolari. Suma necesară este de 53.800 de dolari. Majoritatea donaţiilor sunt mici, cuprinse între 3 şi 100 de dolari însă aproximatv 25 de persoane dintre cele 1139 care au donat bani până acum au ales să nu arate sumele dăruite cauzei.
O pagină de publicitate în ziarul Washington Post costă aproximativ 30.000 de dolari, aşa că protestatarii nu ar trebui să aibă probleme cu această publicaţie. În New York Times, preţurile sunt mult mai ridicate. În acest ziar, un anunţ cât toată pagina costă între 140.000 şi 153.000 de dolari.
Totuşi, se arată pe pagina de Indiegogo, cei care au creat campania au discutat cu reprezentanţii ziarului care sunt de acord să publice anunţul pentru o sumă mult mai mică. „Finalizăm o înţelegere cu New York Times pentru un anunţ în format A2 la preţul de 52.030 $ (reducere URIAŞĂ). Odată ce această înţelegere va fi încheiată, vom posta rezultatul aici. Dacă obţinem textul şi grafica astăzi, am aflat că poate fi publicat în două zile“, scriu administratorii contului.
În anunţ, protestatarii au de gând să explice contextul protestelor din Istanbul şi cum a evoluat manifestaţia paşnică împotriva demolării parcului Gezi.
„Nu este vorba numai despre un parc. Înainte