Un sfert dintre persoane nu ştiu că pot folosi servicii publice online şi aproape jumătate spun că acestea necesită vizite şi depuneri de documente
Doar 11% din români sunt preocupaţi de securitatea datelor personale
Un sfert dintre români nu ştiu că există servicii publice online, iar aproape jumătate din populaţie crede că acestea necesită vizite şi depuneri de documente, conform unui studiu realizat pentru Comisia Europeană de compania Capgemini.
În plus, doar 11% dintre persoane sunt preocupate de securitatea datelor personale şi numai 59% dintre respondenţii din România spun că preferă contactul direct, sub media de 62% la nivel european a celor care şi-au exprimat preferinţa pentru interacţiunea directă. "În România 59% dintre respondenţi preferă contactul direct, 47% consideră că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente, iar 24% dintre respondenţi nu ştiau de existenţa acestor servicii online", a declarat Kevin von Gamm, Chief Sales Officer Capgemini Romania, conform Mediafax.
La nivel european, doar 34% dintre cei intervievaţi spun că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente tipărite.
O cincime dintre români spun că nu găsesc informaţii suficiente despre serviciile online, sau chiar serviciile în sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din cauza dificultăţilor întâmpinate, iar un procent similar a renunţat la serviciile online din cauza deficienţelor tehnice.
În completare, circa 6% dintre români nu se aşteaptă să facă economie de timp prin utilizarea serviciilor publice online, iar 4% recunosc că nu au cunoştinţele tehnice necesare pentru a folosi aceste servicii.
Studiul arată că la nivel european 80% dintre utilizatorii de servicii eGovernment apreciază rapiditatea şi 75% flexibilitatea serviciilor. Economisirea banilor a fost considerat al treilea motiv de folo