Colectivul format la nivelul Primăriei Braşov în vederea depunerii candidaturii pentru titlul de Capitală Culturală Europeană, coordonat de viceprimarul Adrian Atomei, a început conturarea strategiei în vederea definitivării acestui proiect.
În vederea obţinerii acestui titlu, Braşovul trebuie să aibă cel puţin şapte evenimente de amploare care să aibă impact chiar şi în afara graniţelor ţării. Cel mai important eveniment şi brand al oraşului, festivalul Cerbul de Aur, prin care practic Braşovul a devenit cunoscut în întreaga lume, a fost tras însă pe linia moartă de Televiziunea Română, proprietarul mărcii festivalului. Primăria vrea acum să readucă în prim plan acest eveniment, dar sub o altă formă, ţinând cont că în ciuda numeroaselor insistenţe ale autorităţilor, TVR a motivat că nu poate să organizeze festivalul, din cauza lipsei banilor, dar nici nu s-a arătat dispusă să cedeze marca autorităţilor locale.
Invitaţi, artiştii care au trecut pe la Cerb
Viceprimarul Adrian Atomei susţine că Braşovul ar putea organiza un nou festival, „Remember Cerbul de Aur”, la care să participe o parte dintre cei care s-au lansat la acest eveniment şi apoi au devenit celebrii, cum ar fi Julio Iglesias, care a participat în concurs din partea Spaniei în anul 1969, sau Christina Aguilera care, la doar 17 ani, în 1997, păşea pe scena Cerbului de Aur în calitate de concurentă din partea Statelor Unite. „Am discutat şi cu renumitul naist Nicolae Voiculeţ, cel care de fapt ne-a dat această idee, şi care şi-a arătat disponibilitatea de a ne ajuta să luăm legătura cu o parte dintre cei care au concertat la Braşov. O să discutăm cu cei de la TVR să ne pună la dispoziţie filmări de atunci şi ar putea fi un eveniment inedit şi care ar putea atinge dimensiunea vechiului festival”, a explicat viceprimarul.
Pe lângă concursul în sine, Cerbul de Aur a reuşit să aducă î