Principalele organizatii ale industriei de publicitate si marketing din Romania, IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), cer Parlamentului sa aduca un amendament la ordonanta urgenta ce schimba regulile publicitatii, ordonanta publicata pe 12 aprilie, aprobata de Camera si care se afla acum in lucru la Senat. Cele doua asociatii solicita o modificare prin care clientii de publicitate sa poata achizitiona spatiu de publicitate TV si prin intermediul agentiilor, nu doar direct de la posturi, asa cum spune ordonanta, iar acest lucru sa fie facut "in mod total transparent", potrivit unui comunicat de presa transmis luni. Este ceruta, totodata, o schimbare si in cazul prevederilor legate de rebate, care sa tina cont de revenirea agentiilor in traseul platilor pentru reclama TV.
Ordonanta 25/2013, publicata in Monitorul Oficial pe 12 aprilie fara ca in prealabil sa existe o dezbatere publica, a produs un soc pe piata de publicitate. Documentul prevedea eliminarea rebate-urilor pentru agentii din traseul banilor de publicitate TV si plata directa de la beneficiarul final (clientul de publicitate) la postul de televiziune, pentru achizitia de spatiu publicitar TV. Acelasi document mai mentiona ca orice oferte de pret prezentate de agentii clientilor trebuie in mod obligatoriu confirmate de radiodifuzori.Ordonanta a trecut de Camera Deputatilor pe 23 aprilie, deputatii respingand, atunci, amendamentele propuse de IAA Romania. In prezent, proiectul de lege se afla la Senat, unde Comisia pentru buget-finante si-a transmis avizul favorabil pe 23 mai, iar Comisia pentru cultura, arte si mijloace de informare in masa are termen pentru raport 12 iunie 2013.
IAA si UAPR, sprijinite de Camera de Comert Romano-Americana (AmCham), au dat publicitatii si o scrisoare deschisa prin care solicita modificarea ordonantei asa incat beneficiarii fin