O nouă cercetare ADEPT constată că politicile de dezvoltare regională ale Guvernului adesea nu coincid cu nevoile reale ale administraţiilor locale.
Bugete limitate, utilaje învechite şi un dialog deficitar între autorităţile locale şi cele centrale - împiedică primăriile din ţară să îmbunătăţească serviciile publice de aprovizionare cu apă, canalizare şi transport. La această concluzie au ajuns experţii Asociaţiei pentru Democraţie Participativă „ADEPT” care, între altele, mai constată că nivelul serviciilor prestate de administraţiile locale nu justifică banii pe care consumatorii îi scot din buzunar. Detalii are Diana Răileanu:
„Necalitative” - astfel a descris Viorel Chivriga, expert ADEPT, serviciile prestate de autorităţile publice locale din 17 oraşe ale ţării, analizate în cadrul raportului „Serviciile publice de gospodărie comunală în municipii şi centre raionale”:
Viorel Chivriga x Viorel Chivriga „Avem o mulţime de carenţe legate de costuri, de standarde, de accesibilitate, de transparenţă... e o situaţie care trebuie să fie remediată şi cu cât mai repede, cu atât mai bine pentru ţară. Oamenii noştri au dreptul şi au nevoie de acces la servicii de calitate.”
Datele raportului lansat astăzi de Asociaţia ADEPT arată că accesul la principalele servicii publice diferă de la o localitate la alta. De exemplu, dacă în oraşele Cimişlia sau Ialoveni, nouă din zece locuitori beneficiază de serviciul public de alimentare cu apă, la Nisporeni acces la apă au doar doi din zece consumatori. Situaţia s-ar schimba, crede Viorel Chivriga, dacă la nivel local ar exista mai multă autonomie financiară, fapt care ar asigura o gestionare mai eficientă a banului public:
„În foarte multe cazuri statul şi municipalităţile nu se aud unii pe alţii şi, în al doilea rând, nu există o dorinţă şi o voinţă politică la nivel d