Reporter: Aţi fost numit manager la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Sălaj, după o perioadă în care instituţia s-a confruntat cu o serie de probleme. În ce situaţie se afla SAJ la momentul în care aţi devenit director?
Radu Coste: Problemele cu care s-a confruntat SAJ Sălaj în ultimii ani nu au constituit pentru mine o prioritate la preluarea acestei funcţii, decât în măsura în care am dorit să învăţăm din greşelile altora, dar mai ales pentru a nu le repeta. În mod cert, problemele la care vă referiţi, împreună cu o lungă perioadă de interimat, au influenţat, într-o oarecare măsură, instituţia, dar mai ales modul în care ea a fost şi este percepută atât la nivelul opiniei publice, cât şi la nivelul instituţiilor locale şi centrale, cu care avem relaţii de colaborare. Acele neajunsuri au afectat negativ activitatea de asistenţă medicală de urgenţă a populaţiei judeţului Sălaj, transportul în cel mai scurt timp al bolnavilor şi predarea lor la unităţile spitaliceşti în cele mai sigure condiţii. Ba mai mult, prin calităţile profesionale şi umane, colegii mei au suplinit de multe ori lipsurile materiale generate pe de o parte de constrângeri bugetare, pe de alta, de lacunele manageriale.
Când am preluat şefia SAJ Sălaj, instituţia se afla într-o stare de aşteptare. Colegii de aici şi autorităţile locale aşteptau să înceapă o reaşezare a activităţii de la ambulanţă.
Rep.: Care sunt primele măsuri pe care le-aţi luat pentru a îmbunătăţi activitatea instituţiei şi pentru ca neregulile anterioare să nu se repete?
R.C.: Mai întâi am analizat, renegociat sau reziliat, după caz, contractele economice cu partenerii noştri. Apoi am întocmit un program de măsuri imediate. Am făcut o evaluare a spaţiilor din Zalău, Jibou, Şimleu Silvaniei, Cehu Silvaniei şi Crasna, în care ne desfăşurăm activitatea, evaluare pe care am prezentat-o preşedintelui Consiliul