Asociațiile profesionale din industria de publicitate și marketing IAA România și UAPR propun Parlamentului României adoptarea unui amendament la OUG 25/2013, pentru eliminarea costurilor de complexitate suplimentare pe care le generează aplicarea actului normativ de modificare a Legii audiovizualului, în forma sa actuală.
Propunerea de modificare a actului normativ beneficiază și de sustinerea Camerei de Comerț Româno-Americane (AmCham).
International Advertising Association (IAA Romania) și Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) au dat publicității o ”Scrisoare deschisă” prin care propun ca beneficiarii finali ai publicității televizate să aibă posibilitatea de a achiziționa spatiu atât direct de la radiodifuzori cât și prin intermediari mandatați, în mod total transparent al prețurilor aplicate de către radiodifuzori.
Amendamentul propus include și prevederea conform căreia „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă în numele fiecărui beneficiar final al publicității televizate și transferat integral în mod transparent direct acestuia, dacă cumpărarea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari și beneficiarul final)”.
Reprezentanții celor două asociații reprezentative pentru industria de marketing și publicitate din România precizează că, analizând prevederile OUG 25/2013 și evaluând posibilele consecințe, au constatat că aceasta aduce un plus de transparență financiară însă cu un cost de complexitate care poate genera blocaje majore atât în funcționarea pieței de publicitate cât și „Propunerea de a amenda textul Ordonanței de urgență 25/2013 vine în completarea interesului companiilor care activează în industria de marketing și publicitate pentru o transparență maximă a procesului de achiziție de spațiu publ