Un sfert dintre români nu ştiu că pot folosi servicii publice online, arată un studiu realizat pentru Comisia Europeană. În acelaşi timp, aproape jumătate apreciază că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente, media europeană fiind de o treime.
Studiul arată că doar 11% din români s-au declarat îngrijoraţi de securitatea datelor personale. O cincime dintre români spun că nu găsesc informaţii suficiente despre serviciile online, sau chiar serviciile în sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din cauza dificultăţilor întâmpinate, iar un procent similar au renunţat la serviciile online din cauza deficienţelor tehnice.
În completare, circa 6% dintre români nu se aşteaptă să facă economie de timp prin utilizarea serviciilor publice online, iar 4% recunosc că nu au cunoştinţele tehnice necesare pentru a folosi aceste servicii.
Studiul arată că la nivel european 80% din utilizatorii de servicii de tipul e-guvernare apreciază rapiditatea şi 75% flexibilitatea serviciilor. Economisirea banilor a fost considerat al treilea motiv de folosire a acestor servicii. Respondenţi din 32 de ţări au indicat că principalele bariere în utilizarea acestui tip de servicii sunt dificultatea utilizării (24%) şi lipsa promovării (21%).
Mulţi europeni încă nu sunt dispuşi să folosească serviciile de e-Guvernare şi şi-au exprimat preferinţa pentru interacţiunea directă (62%), sau considerau că interacţiunea directă este obligatorie (34%), sau au considerat alte canale mai eficace (19%).
Studiul a analizat părerea europenilor referitoare la 19 servicii publice. Deşi 46% din europeni folosesc servicii e-guvernare, o parte însemnată dintre ei, 28% sunt pe cale de a renunţa să utilizeze aceste servicii din cauza calităţii nesatisfăcătoare.
Cele mai utilizate servicii de tipul e-Guvernare sunt: declaraţiile de venit (73%), schim