Licitaţia de atribuire a contractului de peste zece milioane de euro pentru achiziţia de utilaje şi containere îngropate din cadrul Masterplanului de Deşeuri pentru Dolj a fost suspendată din cauza solicitării unei firme din Oradea, care a considerat că unele prevederi din documentaţie sunt abuzive.
Consiliul Judeţean Dolj a publicat la începutul lunii trecute anunţul de participare la licitaţia pentru „Furnizare containere îngropate pentru colectare deşeuri municipale, lucrări şi montaj aferente, utilaje specifice acestora“, în cadrul proiectului „Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Dolj“. Suma pusă la bătaie, din fonduri europene, este consistentă: peste 45 de milioane de lei plus TVA, circa zece milioane de euro. Pentru aceşti bani, firma care va câştiga contractul va trebui să furnizeze 729 de containere îngropate, cu o capacitate cinci metri cubi, 30 de bucăţi de containere îngropate, cu o capacitate de trei metri cubi, şi mai multe utilaje automatizate. Termenul-limită stabilit de consiliul judeţean pentru depunerea ofertelor este data de 27 iunie, dar una dintre firmele interesate, Euriteh, din Oradea, a solicitat şi obţinut de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) suspendarea procedurii de atribuire a contractului până la soluţionarea contestaţiei legate de unele clauze din caietul de sarcini pe care le-a considerat abuzive. Potrivit deciziei de suspendare luate de CNSC, criticile aduse de firma din Oradea privesc, în primul rând, o parte dintre factorii de evaluare, respectiv termenul de livrare, montaj şi inscripţionare pentru containerele îngropate, termenul de livrare a utilajelor, garanţia acordată containerelor îngropate, costul de funcţionare al utilajelor pe lună/manoperă, numărul de containere operate pe zi şi numărul de containere igienizate pe zi pe utilajul de spălare. „De asemenea, sunt criticat