IAA România şi UAPR propun Parlamentului României adoptarea unui amendament la OUG 25/2013 de modificare a Legii audiovizualului, pentru eliminarea costurilor de complexitate suplimentare pe care le generează aplicarea actului normativ de modificare a legii, în forma sa actuală. Propunerea IAA România şi UAPR, cele mai importante asociaţii profesionale din industria de publicitate şi marketing, beneficiază şi de susţinerea Camerei de Comerţ Româno-Americane (AmCham).
International Advertising Association (IAA România) şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) au dat publicităţii o „Scrisoare deschisă“ prin care propun ca beneficiarii finali ai publicităţii televizate să aibă posibilitatea de a achiziţiona spaţiu atât direct de la radiodifuzori, cât şi prin intermediari mandataţi, un mod total transparent al preţurilor aplicate de radiodifuzori. Amendamentul propus include şi prevederea conform căreia „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă în numele fiecărui beneficiar final al publicităţii televizate şi transferat integral în mod transparent direct acestuia, dacă cumpărarea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari şi beneficiarul final)“.
Companiile ce operează în industria de marketing şi publicitate, membri ai IAA România şi UAPR, alături de membrii AmCham sunt investitori importanţi pentru economia României. Numai primii 20 de astfel de investitori au o cifră de afaceri cumulată de peste 6 miliarde de euro, sunt printre cei mai importanţi angajatori ai României şi cei mai importanţi contributori la bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale, potrivit aceluiaşi comunicat.
Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat pe 23 aprilie, cu 221 de voturi „pentru“, 61 de voturi „împotrivă“ şi 8 abţineri, Ordonanţa d