Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator al consumului populaţiei, a revenit pe plus în luna aprilie, însă nu datorită ascensiunii vânzărilor de produse alimentare pentru sărbătorile pascale, ci graţie revirimentului semnificativ al comerţului cu produse nealimentare.
Faţă de luna martie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în aprilie cu 2% (ca serie ajustată), după două luni consecutive de scădere, potrivit cifrelor anunţate de Institutul de Statistică.
Însă, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat faţă de martie o scădere de 0,3%. De altfel, reprezentanţii unor hipermarketuri au susţinut că nu au simţit creşterea vânzărilor de Paşte, românii cumpărând doar strictul necesar, deşi au primit în luna aprilie două salarii. Salariile aferente lunii aprilie care trebuia plătite în perioada 5-15 mai au fost plătite tot în aprilie pentru că în primele zile din mai bugetarii au avut liber. Deşi sărbătorile pascale reprezintă o creştere a traficului pentru lanţurile de hipermarketuri, acestea au susţinut că nu întotdeauna un număr mai mare de clienţi se vede în vânzări.
Încasările din TVA, care indică trendul consumului, au fost în luna aprilie pe scădere, fiind cu 3,5% sub nivelul din aceeaşi lună din 2012.
Declinul cifrei de afaceri din comerţul cu produse alimentare s-a temperat, totuşi, în aprilie, după ce în februarie şi martie scăderile lunare au fost cuprinse între 1% şi 2%.
Comparativ cu aprilie 2012, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,2%.
În primele patru luni cumulat, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut cu 1% faţă de acelaşi interval din 2012,