Londra, Paris, Viena, Barcelona, Amsterdam sunt numai cateva dintre metropolele in care bicicletele au preluat o buna parte din calatorii autobuzelor si troleibuzelor, iar de curand li s-a mai adaugat o capitala de mari dimensiuni: Moscova.
Statistica mai arata ca numarul bicicletelor existente in Amsterdam este egal cu populatia orasului, iar in capitala politica a Olandei, Haga, numarul bicicletelor este mai mare decat numarul de locuitori, comenteaza portalul Big Picture.
Cine nu-i in tema, s-ar putea intreba ce nevoie au unii olandezi sa posede doua biciclete. N-au nevoie. Este drept ca exista uneori asemenea vehicul in garajul lor, dar orasele despre care vorbim, inclusiv marile metropole, nu conteaza numai pe bicicletele aflate in posesie. Conteaza si pe parcuri de biciclete, de unde acestea se inchiriaza.
Cum functioneaza un parc de biciclete
Sistemul nu este identic in toate tarile. In general, principiul are in vedere ca omul sa se foloseasca de bicicleta asa cum se foloseste de tramvai: urca pe ea la parcarea de unde o inchiriaza si o preda la parcarea unde isi are destinatia.
Parcarea este organizata de cele mai multe ori in apropierea statiilor de metrou, de autobuz, troleibuz sau de tramvai. In unele cazuri, la preluare se depune o garantie, care va fi restituita la destinatie. In alte cazuri, bicicleta i se increditeaza calatorului pe baza CNP din actul de identitate.
Parcarile sunt conectate intre ele si, cand ai urcat, resectivul CNP este transmis tuturor celorlalte parcari. Exista si parcari automate, cu cartela precumparata, al carui cifru este retinut in memoria sistemului, ca sa poti fi urmarit in cazul cand nu restitui vehiculul.
Cine organizeaza
Parcurile de biciclete sunt organizate privat, dar organele locale faciliteaza obtinerea terenului si amenaja